BLAUWE BESSEN SMOOTHIE BOWL

Deze blauwe bessen smoothie bowl is een goed begin van je dag! Naast dat het een plaatje is vanwege de mooie kleur door de blauwe bessen, zit deze smoothie bowl ook boordevol energie.

Als een danser of yogi is goed en gezond eten extra belangrijk, we hebben alle energie nodig. Ik zou eigenlijk graag aan iedereen, maar vooral aan alle mensen die sporten (en eigenlijk zou iedereen gewoon moeten sporten – maar dat is nog weer een verhaal voor later), mee willen geven: sla NOOIT je ontbijt over: dit is (één van) de belangrijkste maaltijd van de dag! Ja geen zorgen, je kan je dag natuurlijk eerst starten met je yoga practice, maar zorg er wel uiteindelijk voor dat je energie tot je neemt in de vorm van voeding: verzorg jezelf, verzorg je lichaam! Één van de Yamas wijst ons namelijk ook op het behandelen van je lichaam als een tempel. ⭐

Zelf heb ik weinig moeite met ontbijten, ik vind het heerlijk! Maar ik ken vele mensen die ‘s ochtends moeite hebben om iets te eten. Voor hen die moeite hebben met ontbijten: deze blauwe bessen smoothie bowl krijg ook jij naar binnen! Voor iedereen: een heerlijk en gezond ontbijt om je dag goed mee te beginnen!

Voor 1 persoon

INGREDIËNTEN

– 1 banaan
– 1/8 ananas
– 1 cup blauwe bessen (bevroren of vers)
– havermelk (Oatly bio)
– 50 á 60 gram havermout  / havervlokken
– decoratie: gepofte spelt vlokken, gepofte quinoa, zonnebloempitten en granaatappelpitten

BEREIDING BLAUWE BESSEN SMOOTHIE BOWL

Zet je blender klaar. Stop 1 banaan, 1/8 ananas, 1 cup (bevroren of verse) blauwe bessen en een scheutje havermelk in de blender en zet de blender even aan. Voeg vervolgens 50 á 60 gram havermout / havervloken eraan toe en zet de blender weer aan. Giet de smoothie over in een kom. Op de foto is de smoothie versierd met gepofte spelt vlokken, gepofte quinoa, zonnebloempitten en granaatappelpitten. Verse blauwe bessen of stukjes amandelen zijn er ook erg lekker op.

Zo gemaakt dus!

ENJOY!!