Deze smoothie bowl is de yin yang van veggies en fruit. Normaal worden veel smoothie bowl met enorm veel fruit gemaakt, maar dit is natuurlijk ondanks dat het ‘fruit’ is ook alsnog een suikerbom. Door havermout te gebruiken en wat fruit toe te voegen wordt het al een betere energie gever – maar wat als er nu ook nog eens groenten aan toegevoegd worden? Yummy EN je lichaam krijgt een traktatie aan goede stoffen.

In een eerdere blog heb ik ook al de goede effecten van kaneel beschreven – hier hoef ik niet op terug te komen. Bovendien geeft dit een lekkere warme en zoete smaak aan je smoothie bowl.

Boerenkool is eveneens interessant. Zo is er dan ook in de VS een ‘kale’ craze geweest. En niet voor niets, boerenkool is heerlijk en ook nog eens super voor je lijf! Houd mijn volgende blog over een boerenkool salade in de gaten om meer te weten te komen over boerenkool!

INGREDIËNTEN

– 100 gram havermout vlokken grof

– 6 verse salie bladeren

– 200 gram bevroren zomer fruit (AH)

– 100 gram bevroren doperwten

– 1,5 el gebroken lijnzaad

– 1 el kaneelpoeder

– 25 gram kokosrasp

– 1 handvol verse bladspinazie (20 gram)

– 1 handvol gesneden boerenkool (10 gram)

– 1 bospeen (middelgroot)

– 1 cup gekookt water

BEREIDING

Pak een kom en zet deze op een keukenweegschaal. Weeg de bovenstaande ingrediënten één voor één af. Hierbij raad ik aan de verse groenten (spinazie, boerenkool en bospeen) later pas echt toe te voegen. Pak een staafmixer en maal alles tot een beslag, voeg daarna de genoemde groenten toe en zorg ervoor dat er zich geen grote stukjes meer in je smoothie bowl bevinden – dit duurt misschien even.

Breng de inhoud over in een ruime kom – ik ben fan van die bamboe kommen van de IKEA. Maak de smoothie bowl af door topping eraan toe te voegen. Ik voegde spelt muesli (AH), gepofte spelt (AH), cacao nibs (Aldi), biologische sultana rozijnen (AH) en een pittenmix van zonnebloempitten, pompoenpitten en gedroogde abrikoosstukjes (en af en toe een amandel) voor meer vulling.

ENJOY!

 

Love and namasté,

Michelle