Groen? Ja! En ook nog eens super lekker EN gezond!

Havermout is echt bij mij groot favoriet, ik gebruik het voor van alles! Dat heb ik volgens mij wel vaker genoemd. Maar één van de meest gegeten havermout maaltijden blijft toch wel havermout gekookt in havermelk met van alles en nog wat erin. Je kan eindeloos variëren! En vandaag heb ik voor jullie GROENE HAVERMOUT.

Hoe komt het nou groen? Nou. Ik heb er deze keer spirulina (50%) en chlorella (50%) poeder doorheen gedaan. Maar moringa (of matcha) is natuurlijk ook een optie! Of allemaal – probeer het uit!

Nu kunnen deze poeder wel nog al heftig zijn, dus gebruik niet al te veel EN zorg ervoor dat er genoeg andere smaken bij zitten om de smaak een beetje te maskeren.

Hierbij het recept voor de GROENE HAVERMOUT die ik maakte:

INGREDIËNTEN

– 75 gram havermout (of hoeveel je wilt voor 1 portie – vanwege veel beweging heb ik vaak grote porties)
– 1 banaan
– 1,5 el 100% AH Pindakaas met grote stukjes
– 1 el spirulina & chorella poeder
– blauwe bessen (bevroren)
– mangostukjes (bevroren)
– handje blanke amandelen
– handje rozijnen
– kaneel
– superfood mix: pompoenpitten, zonnebloempitten, gedroogde goji bessen, gedroogde moerbeien en gedroogde kokos
– 1 tl chiazaad
– Oatly bio havermelk

topping:
– handje AH speltmuesli
– amandelen
– rozijnen

BEREIDING

Pak een kookpan en weeg de havermout af. Voeg de banaan in plakjes toe, de groene poeder, de pindakaas, de blauwe bessen, mango, amandelen, rozijnen, kaneel, superfood mix en chiazaad hieraan toe. Schenk de havermelk erbij tot alles bijna in de havermelk verdwenen is. Zet de pan op een middenlaag vuur en verwarm de havermout onder regelmatig roeren. De havermout zal vanzelf een beetje indikken. Voeg naar smaak / indien nodig meer havermelk toe.

Schep je havermout in een kommetje en maak het af met nog wat topping!

Zo simpel als dat en je hebt een heerlijk GROEN HAVERMOUT ontbijt of lunch!

ENJOY!